hotad

Usch, jag känner mig hotad. Idag när jag gjort frukost (har förövrigt gjort en super bra frukost, skriver den lite längre ner). Så började mamma prata med mig, "du tar väl näringsdryckerna när jag är borta" Jag- "mmh, såklart jag gör" hon- "är du rädd för att du ska bli inlagd om du inte gått upp något tills nästa gång" Jag- *klump i halsen* - nja, nej.. Jag äter ju det jag ska.! AH Nej nu ska jag börja ta näringsdryckerna tänkte jag för mig själv. Ja det ska jag. Men hatar dom. Jag vill inte bli inlagd igen. Fyfan, det orkar jag inte.

Annars så mår jag faktiskt ganska bra, jag kan ha jeans igen. Eller nja, testade 5 par i storlek 23. 4 av dom satt "pösigt" men ett par av dom passade bra! OTROLIGT! det är jätte snyggt.

Frukosten jag gjorde imorse vart mamma glad över, jag gjorde scones (nybakat är alltid godast) och det tar bara 10 min, sen 10 min i ugnen.

Så här gör man

0,5 liter mjöl (5dl)
2 tsk bakpulver
1tsk salt
75 g smör
2 dl mjölk

(ställ fram smöret så det hinner bli lite mer lätthanterat och sätt ugnen på 275 grader)Blanda de torra ingredienserna, sedan delar du smöret och arbetar ned det, med händerna. Blanda sedan ner mjölken. Om det är kladdigt så lägg på mer mjöl efter, det ska vara en fast fin deg. 
Dela degen i 4 bitar och gör runda platta bullar av dom, skär 4 snitt i dem och hacka några gånger med en gaffel på sidorna. Om man vill kan man bre ett tunt lager med smör åvanpå innan man lägger in de i ugngen så dom får fin färg.

Sätt in i ugnen i mitten, 10-12 minuter. (Jag tog 10)

Varsegoda ;) Kram sålänge! 

Kommentarer
Postat av: Milla

Du är duktig. Jag ska bli frisk, jag hatar att må såhär. Mest för jag hatar att vara svag. jag har aldrig tillåtit mig att vara svag, det är min största skräck. Visst är det mysigt att baka på mrg0nen? Jga brukar göra det, & alla blir så glada. Då känner jag mig bra. st0r kram

2009-04-17 @ 09:01:57
URL: http://anorexialivet.blogg.se/
Postat av: DPYKM

Låter jätte gott med färska scones :)

hur länge har du haft anorexi?

2009-04-19 @ 11:36:11
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0