12:58

Ligger och vilar magen nu i sängen, den gör ont. Frukosten var jobbig, men den gick utan panikattacker idag. Tog en ångestdämpande 40 min innan så var helt tom i huvudet när jag satt där. Man blir verkligen trött av dem, somnade om 30 min t.o.m senare vid 10. Vi åt lunch nu för en timme sen och även om jag har magsmärtor nu så känns det som att magen börjar vänja sig lite mer med mat. Men ångesten finns ju kvar, men jag ska bli av med den också tillslut. Tro mig jag ska klara det här.
Mina tankar är lite spridda nu och är helt trött i kroppen, det händer så mycket, man tänker mer än vanligt så det är inte konstigt. Jag ska gå ut och röka när magen känns lite bättre, annars kan jag skriva mer sen.

Tips på mat som är lätt för magen (kalorisnål)

Kalkon,paprika,sallad,gurka,champinioner och droppa citron över med kanske lite salt och peppar? ( Jag år ingen varm mat innan jag kom in här, i alla fall inte ofta)

Ett ägg? Avokado?

Fiskbullar, soppor som är gjord på vatten och buljong (Gärna mycket grönsaker)
Men jag tror inte att det är bra att bara äta sånt hela tiden, jag tror förbränningen ökar när man varierar maten, men om man har svårt att äta andra maträtter, som jag vet att många har. (Även jag själv) Så är det bättre att äta lite än ingenting alls. Men jag kan lova att man går inte upp i vikt om man äter lite fullkornspasta till eller någon sås av något slag. Färspotatis eller annat. Det är väl mer magvärk jag skulle tänka på, men det är inte farligt även om det gör jätte ont, det kan vara skönt att veta. Värm en vetesäck och lägg på magen efter, tro mig det hjälper! Drick mycket så slipper man bli förstoppad. Gärna över 1 liter/ dag. Te är bra att dricka, då får man i sig vatten och det är varmt och det ät bra mot förstoppning i magen. Vill ni ha mer tips eller har ni några frågor om något? släng iväg en kommentar, inga frågor är fel eller konstiga.
Hörs sen igen!





Bra för magen och nyttigt (du kan ha i t.ex : morot,broccoli,blomkål,ärtor.majs,) För de som vill kan man lägga i potatis också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0