Välkommen till ett helvete

Jag som tänkt, en blogg? Aldrig i livet, men nu ska jag inte vara självisk. Jag kanske kan hjälpa andra att förstå att vara smal inte är det bästa om man inte vill ta bort allt annat i livet som är meningsfullt. För tillslut kommer ni inte orka ha tankar på annat än MAT, kalorier, hur många kilo du måste gå ner, räkna revbenen varje dag, spegla dig, är du tjock nu ? Ja självklart är man det. Man kan aldrig i den här "sjukdomen" tycka att man är smal nog. Inte om du väger 25 kilo heller, du kommer aldrig att vara nöjd. Så är det bara, hur mycket man än försöker lura i sig själv att bara 2 kg till så är jag nöjd. Du kommer behöva lägga ifrån dig din Familj, dina vänner, pojkvän. Sånt finns inte längre. För du kommer inte kunna gå på fest, du kommer inte kunna gå på middagar, fika, eller annat som du en gång i tiden kunde. Det jag försöker säga är att de som inte tycker det här låter som en spännande liv, försök att aldrig komma dit! Var nöjda med er själva istället. Jag ska låta er följa med mig på min sjukhusvistelse OM det verkar vara så att folk är intresserade av att veta hur det går till eller behöver tips själva för att de kan ligga i riskzonen för anorexi. Dock förnekar de flesta att de har ett problem, men man vet oftast med sig själv att man inte är som "alla andra".

Idag har varit en dålig dag, jag åker in imorgon så varför skulle den varit bra? Jag har inte packat än. Jag har gått ner mer i vikt sen jag var där sist så nu kommer det inte bli kul för mig. Jag som skulle "kämpa". Men det har jag gjort, jag har kämpat. Men vad ska man göra när man inte ser själv, jag vill inte gå upp i vikt såklart samtidigt som jag vet att det är det ända sättet för mig att överleva. Min kropp orkar INGET längre, knappt att gå i vissa fall. Mitt hjärta är dåligt och min puls är lägre än någonsin förr. Jag måste klara det, jag ska klara det den här gången. Imorgon gäller det, men jag är nervös. Mat är ångestframkallande för mig, det är inget bra med mat. Man får ont i magen, förstoppad och det är det västa jag vet. Ni vet den där uppsvullna äckliga magen.

Så skulle den här bloggen kunna hjälpa någon/ er där ute? Kommentera gärna så jag vet om det är värt att fortsätta skriva. Personer som blir triggande av sånt här, klicka bort sidan. Kommer antagligen skriva saker som kan vara triggande för andra.

Snabb info om mig själv

Tjej/Kvinna under 18 år
Bmi:13
Mer får jag skriva sen om mig själv.











För smala? De tycker nog inte dem




Kommentarer
Postat av: malin

Gud vad hemskt! Lycka till för dig! :*

2009-02-22 @ 22:18:24
URL: http://justlikeviolence.blogspot.com
Postat av: Danni

Jag följer gärna din blogg!

2009-02-22 @ 22:19:20
URL: http://dadas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Läskigt! jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas att allt ska fixa sig för dig!

2009-02-22 @ 22:24:01
URL: http://emeralds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0