11:36

Tack för svar anna, ska tänka på det!

Om någon timme kommer min "vän" över och så ska vi äta lunch tillsammas. Jag ska laga korv och makaroner till mig, med broccoli och pizza till honom. Jag är duktig på att laga alla sorters mat, nyttig som onyttig. Kanske bättre på onyttiga t.o.m trots att jag inte äter den själv, men det uppskattas av andra.
Eller pizza o pizza, här kommer receptet för er som vill ha något snabbt och inte allt för onyttigt i alla fall. Inte onyttigt som pizza.

Mjukt tacobröd
Riven ost
Kalkon
Oregano (om man vill)
Lite smör
Margarin till stekning

Så, börja med att lägga en tunt lager med smör på tunnbrödet, stö sedan över riven ost och kalkon i önskad mängd. Stö över någon krydda om man vill tex oregano. Värm upp plattan och stek på vardera sida tills brödet fått färg. Ha ugnen igång på 150-200 grader och lägg in brödet i ugnen tills osten smält helt. (gör man det i stekpannan blir det lätt bränt)
Så Färdigt, hur enkelt är inte det? Och tydligen var det jätte gott, för han har kommit hit och ätit det 3 dagar i rad, mamma gillade det också.

Jag skulle gissa på att det kan vara gott att ha tomatsås istället för smör på brödet också, kanske med chili smak. Jaja.

Jag funderar på att lägga upp någon bild på mig själv, dock inte ansiktet men kroppen, fast vet inte om det är nödvändigt. Det har ju faktiskt inget med den här bloggen att göra. Jag försöker skriva för att stötta andra som har det jobbigt.

Visa att man faktiskt mår bättre, får mer kraft och man går inte upp en massa i vikt på några veckor fast en att man tror det innan. Magsmärtorna går över med tiden och ångesten dämpas.

Kram så länge





Kommentarer
Postat av: Malin

Jag önskar jag hade samma styrka som du att börja äta. Klarar knappt av att äta en frukt på dagen, förutom frukosten och middagen som jag alltid har ätit. Kämpa på! Du kommer klara det!

Och angående om att lägga ut en bild. Det skulle kunna vara bra ändå. Jag vet ju inte hur du ser ut, men det kan ju vara i förebyggande syfte, typ som "skräckexempel" om du förstår vad jag menar?

Kram!

2009-03-22 @ 11:57:52
URL: http://badtoffla.blogg.se/
Postat av: Milla

Tack för receptet. Skönt att det känns bättre idag.

2009-03-22 @ 17:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0