ajdå

hejsan! Min dator gick sönder men nu är den fixad igen, därav den dåliga uppdateringen. Ja vad ska man säga, allt har gått bra hittils. Började med mathöjningen idag pga av att jag inte gått upp något nu på senaste 3 veckorna.

Någon som frågade vad jag har för bmi, när jag kom in hade jag bmi på 13, nu har jag gått upp något kilo så kanske 13 . ? något.
En vän till mig hade bmi 13 också när hon lades in men hon fick sondmatas, tack och lov att jag slapp det. Låt det aldrig hända er heller.
Orkar inte fundera så mycket på det eftersom att jag ändå inte är i närheten av en "normal" vikt enligt dom. Jaja, Idag har jag haft magsmärtor hela dagen och samtidigt varit rastlös. Och haft panik över mathöjningen. Så har varit ute med hundarna 2 gånger, städat hela huset. Damsugit, skurat, fixat iordning i alla skåp och massa mer, tungt var det och en massa annat. Men nu ska jag kolla tv och ta det lugnt, behöver det nu. Men nu ska jag uppdatera bättre, lovar!
Hoppas ni har det bra, kram så länge!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Det vanligaste när man blir inlagd är väl att man börjar med att bli sondmatad, varför blev inte du det utan "kastades" direkt på maten och ätandet?

2009-03-29 @ 23:19:40
URL: http://badtoffla.blogg.se/
Postat av: Elin

Så länge du håller på att vara så aktiv, städa och promenera för mycket, kommer du ju inte att gå upp i vikt. Du förbränner ju det du äter!!!

De flesta inom vården brukar ge patienten en chans att klara det själv, men ser de att du inte lyckas gå upp i vikt kommer du bli tvångsinlagd eller sondmatad. Vill inte skrämma dig, men motivera dig till att TA BESLUTET att bli frisk.

Du har inte gjort det egentligen, för du vet att du inte ska röra på dig ändå gör du det. Det enda du ska göra är egentligen att vila och blir du tvångsinlagd kanske du inte ens får gå, utan åka rullstol.

BESTÄM DIG NU!!!

Du kan om du vill!

Kram

2009-03-31 @ 20:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0