fråga

Har en fråga. Min läkare säger bara att jag ska börja äta. Jag trodde att jag skulle få lite "verktyg" för att hjälpa mig att börja. Är jag helt ute och cyklar? Är det så krasst att jag bara ska börja äta? Hur fan gör man?

Svar på din fråga: Hej milla! Läkare. Vad ska jag säga *suck*. Jag gick också till en läkare först, han sa i princip samma sak. "du måste bara börja äta". Jaha tänkte jag och gick därifrån. Men jag visste redan när jag klev ut ur den dörren att jag inte skulle klara det själv. Det bästa du kan göra är att ta kontakt med en mottagning som "kan" den här sjukdomen. För själv klarar man det antagligen inte. Den finns nog några som gjort det, man måste vilja, vara bestämd och ha mycket stöd från människor omkring än. Den enda jag kan hjälpa dig med är en såkallad "matlista". Hur det är man ska äta för att komma ur sin svält. Du får kommentera igen och skriva om du vill ha det eller inte. Du bör också skriva lite om hur du ätit nu. Hur ofta och (du behöver inte skriva mängden) lite om hur du äter och vad? Så kan jag försöka hjälpa dig med en matshema som passar dig. Sen får man höja upp när du klarat det första. Hoppas allt löser sig och ta hjälp av någon som kan anorexi, sök hjälp. Du kommer vara tacksam efter. Kram



Hur, vad, hur mycket, hur ofta? Man behöver hjälp för att veta. För man glömmer lätt vad som är "normalt"



Kommentarer
Postat av: Milla

Det är på SCÄ de sagt så. Skriv matschema ät 6 ggr om dagen...yeah right. Är så jävla less

2009-03-15 @ 11:23:26
Postat av: Malin

Förstår inte hur vissa läkare tänker. Jag som bara har ätstörda tankar och typ ätstörning UNS eller vad det heter, alltså inte anorexi eller bulimi, tycker det är apsvårt att börja äta lunch som jag inte gjort på hur länge som helst. Hade jag inte haft stödet från min psykolog som jag har så hade jag nog aldrig ens börjat försöka och testa och hoppat på tåget. Vissa läkare är nog läkare endast för att få glänsa med den "fina" titeln...

2009-03-15 @ 15:43:13
URL: http://badtoffla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0