solat och lunch

Har precis kommit hem från vårat "sol ställe". Jätte skönt, det är varmt och man slappnar av samtidigt som man ligger och lyssnar på bra musik. Nu har vi börjat laga våran lunch, blir väl att vi äter vid halv ett ungefär. Potatis,fiskbullar och juice. Ganska okej lunch va?
Hoppas ni får en fin lördag! Jag ska iväg senare och lämna in våran andra trasiga dator, sen blir det promenad med hundarna igen och sen ska jag nog bara lägga mig och kolla på en film. Någon komedi, har ni några förslag får ni gärna skriva dom.
Kram



Man kan inte vilja stäva efter att se ut så


Kommentarer
Postat av: Sophie

Hej! Gud vad jag känner igen mig i ditt beteende och tänkande. Jag hade anorexi för 3 år sedan. Allt du skriver, precis så var mina tankar. Men allt är borta nu.. Och jag ville bara skriva och säga det här. Jag ser att du kämpar och det ser ljust ut för dig tycker jag. Du har insett att du är sjuk. Vilket tar väldigt lång tid för en att förstå, att det inte är ett friskt beteende. Och som du skrev om våfflan där nere, att en vanlig människa tycker inte det är nåt konstigt att äta en sån :). Precis så tänkte jag med. Man försöker vara "normal" hela tiden. Men det vänder ofta..



Som jag har tänkt nu när jag har blivit frisk. Om man ska vara sådär smal, som du nu är eller kanske vill bli, så måste du hålla på hela ditt liv som du lever nu, alltså inget äta, bara svält och träning och så vidare. Och det orkar man inte! Du kommer dö innan det. Och vad är det för liv? Man går runt och fryser, tänker konstant på mat och träning, om hur gott det skulle vara att äta det där och det där! Och man blir osocial och håller sig hellre inne än att göra nåt kul..



Jag tror inte nån är nöjd med som man ser ut egentligen, det finns alltid nåt att ändra på.

Så därför tycker jag nu att du ska få lite av mitt tänkande just nu. Jag äter hellre det jag vill och mår bra än att att inte äta och må dåligt. Jag gör det jag vill nu och inser hur mkt tid jag wastade på att försöka se bra ut, när man egentligen är finast som man är när man är sig själv. Och det är man när man äter, man är sitt sanna jag. Du är antagligen inte samma härliga person nu som du va när du var frisk, och dina vänner och familj vill hellre ha den personen, som lever livet, precis som man ska!



Man lever bara en gång, så slösa inte bort ditt liv åt att bli smal. Som en person sa, lycklig är vacker! Hoppas du kommer på andra tankar nu och inser att man kan bli frisk! :)



Ta hand om dig nu. Skriv gärna om du undrar nåt ! /Sophie

2009-03-14 @ 23:23:23
URL: http://sophellsing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0